söndag 22 september 2013

Söndagsfrukost


...mycket lik en tidigare söndagsfrukost. Samma dukning iaf - men det är ju det som är så härligt med söndagsfrukost. Förhoppningsvis en lugn dag framför, eller med födelsedagskalas som idag, tid för en "långsam" frukost, en morgonpromenad eller något annat avkopplande.

Det som är nytt är mina gröna sköna tofflor, som blev klara sent igår kväll. Jag har använt mönstret tidigare, och gillar det massor. Ett utmärkt restgarnsprojekt (dessa rester är från min senaste 50-tals topp) som går snabbt och lätt - och det går inte åt mycket garn (40 g till dessa). Denna modell tänker jag dessutom passar till kyliga sommarkvällar också (de flesta tofflor jag har är så "vintriga"), även om jag får vänta ett tag på det...

Mönstret hittar ni ju på drops!

Inga kommentarer: