söndag 15 september 2013

Vintage på Aspen

Jag passade på att ta bild vid trappan på husets framsida denna gång, eftersom vi dagen till ära hade så vackra blommor - tack vare svärmor!
Senare på kvällen hade vi dessutom ljus och facklor av alla de slag, för att lysa upp i höstmörket.
Varför ändra på ett vinnande koncept? Det står säkert klart för alla som brukar titta in här på bloggen att jag gillar vintage, det gäller så väl möbler (om ni sett hur det ser ut här hemma hos oss), kläder, serviser, värderingar och det mesta man kan tänka sig. Därför passade det sig ju väl att jag hade en ny vintage-topp på mig när vi hade inflyttningsfest i helgen.

Nyligen har ni ju sett så väl min röda som min gröna 30-tals topp. Nu är jag tillbaka till 50-talet igen (sedan min rosa tröja) eftersom jag stickat denna tub-topp + bolero ur boken Klassisk Stickning som jag också berättat om tidigare. Väldigt inspirerande bok med många mönster jag gärna prövar på, men även om måtten ändrats för den "moderna kvinnan" som är större än 50-talets nätta figur, så tycker jag att vidare finjusteringar kanske kan göras... Jag stickade min topp längre än mönstret angav, men ännu längre kunde den varit, och t.ex. vikkanten hade passat bättre om den varit bredare tycker jag... Med det sagt tänker jag definitivt pröva på flera mönster ur denna bok!

Och inflyttningsfesten? Den var jätte lyckad, om jag säger det själv. Inte nog med trevligt sällskap och mycket att prata om, dessutom fick vi väldigt roliga inflyttningspresenter (våra vänner känner oss uppenbarligen mycket väl) och så var där ju en liten kavaljer som charmade lite extra med mig! ;) (Maken blev inte ens svartsjuk fast den lilla herren dreglade på mig!)

Gott att äta hade vi naturligtvis fixat! Grillning stod på agendan, men det finns inget foto på. Ni får istället beskåda desserten, morots- och squash-cupcakes + choklad- och kolasnittar. Cupcakes gjorde jag enligt recept för morotsrutor i Lindas favoritrecept, men i muffinsformat uppenbarligen (och hälften av smeten smaksatt med squash istället), och dekoren fixade jag med egenhändigt färgad marsipan som jag formade till morötter.

Inga kommentarer: