lördag 26 oktober 2013

Linda-tröja!

För denna frisyr har jag tuperat håret något uppe på huvudet, satt håret i svans (försiktigt så att jag inte plattar till håret igen) och gjort en fläta som jag svängt till en blomma, som också Lilith Moon gjort.

Ni minns garnet vid namn Linda jag köpte tidigare i Knapptigern? Samma dag köpte jag också en (eller två...) handarbetstidning som hade ett mönster perfekt för detta garn! (Att det kan råka sig!) Den här tidningen, Designer Knitting, innehöll för övrigt massor med mönster som inspirerade mig - jag har redan använt mig av två av dem - detta är bara det första... Se mönstren här (tidningen måste ha anknytning till vogue - pärmen och namnet annorlunda, alla mönster exakt lika). Det andra mönstret jag använt mig av ur den här tidningen har ni sett en skymt av i inte bara ett, utan faktiskt två inlägg. 

Det här mönstret var super-lätt och tröjan var snabbstickad - delvis för att den var kort och kortärmad, förstås. Men jag måste säga att jag gillar att sticka tröjor uppifrån-ner, tyckte det var lika kul nu som förra gången jag gjorde det! Annars är det vanligare, bland de tröjmönster jag ser i alla fall, att sticka nerifrån-upp. Tycker dessutom om de här flät-detaljerna, och färgen passade ju perfekt! :)

Inga kommentarer: