lördag 28 december 2013

Julrea!


Samtidigt som det är jobbigt att gå på rea, med all trängsel och så mycket varor och prislappar att man inte vet åt vilket håll man skall titta, så är det ju kul med fynd. Årets reafynd hittade vi igår i huvudstaden, det blev så där passligt med fynd - lite nytt i både kläd- och köksskåpen (och garnkistan), inte allt för tomt i plånboken. För att nämna något så hittade vi: 

Mat åt vi på Hard Rock Café. Vi var väl inte direkt enormt imponerade, men helt gott var det nog. Det jag däremot blev sugen på där var Cosmopolitan, men där var också sån trängsel, vi hade butiker kvar etc så det blev inte av just då. Men det är ju inga problem att laga en drink hemma, att njuta av efter en lång dag i butiker medan man beskådar sina fynd! Oj vad skönt! Oj vad gott! Den satt som en smäck! Vill ni också laga en Cosmopolitan hittar ni recept i Lindas Favoritrecept (där finns ju som bekant allt man kan tänka sig behöva), eller kika här

Om Creative Knitting vill jag ännu nämna att detta nr (winter 2013) verkar vara lika bra som det förra numret jag köpte ur det numret har jag ju t.ex. stickat min Linda-tröja och och en vacker spets-halsduk. Från detta nr är jag sugen att sticka
...för att nämna de mönster jag är mest inspirerad av. Det finns ännu mera! Bra tidning! Knit Today däremot, är det inte värt att köpa flera nr av tror jag.... Några intressanta mönster, men inte alls samma standard. 

Inga kommentarer: