lördag 28 december 2013

Vi syns ännu bättre!



...när både jag och Jocke har både reflex-mössa och -vantar (och benvärmare) utöver vanliga reflexer! Jockes reflex-vantar blev klara idag, resten av setten har ni ju sett tidigare.

Jag stickade ett par vanliga bas-vantar i Sandnes Alfa, men stickade in en reflextråd efter tummen, vilket syns förvånansvärt bra med tanke på hur tunn tråden är (det såg ni ju också tidigare).

Mönstret jag utgick ifrån var detta drops-mönster, men jag ändrade placeringen av tummen, på både mina och Jockes vantar, då varken jag eller Jocke har tummen mitt i handen (visserligen verkar många ha tummen mitt i handen nuförtiden, men inte handarbetsmänniskor, väl?). Jag stickade första vanten efter mönstret, tänkte så fel kan väl inte mönstret ha, men rev nog upp och placerade tummen bättre....  Men maskmängd och tum-kil och sådant var trevligt att ta modell efter.

Inga kommentarer: