fredag 28 mars 2014

Gulare tider


Våren är här! Ännu är det kyligt om mornarna - men ljust och vackert är det! Om det är på grund av våren, eller på grund av att jag mår bättre som jag är gladare och vill klä mig i mera färg och strunta i det svarta vet jag inte, men det är inte så stor skillnad varför!

Jag gläds i alla fall mycket åt min nya knytsjal - uppiggande färg, vackert mönster, praktisk eftersom den knyts, skönt garn - ja helt perfekt faktiskt! Mönstret kommer ur boken Sticka Accessoarer av Nina Sagulin, garnet har jag köpt förmånligt i Lidl. Sex nystan Zettl Amelie kostade mig fem euro; räknar jag med mängden jag använde (har lite på ett nystan kvar) kostade denna sjal mig alltså 3,85 euro (+ ganska exakt en vecka av stick-kvällar). Inte illa, inte illa alls!

Jag prövade dessutom på en ny frisyr, enligt den här videon av Lilith Moon. Frisyren är tydligen inspirerad av någon "Elsa" från, gissar jag, en film vid namn frozen (?). Jag känner uppenbarligen inte denna Elsa, men jag gillar frisyren! :)

Inga kommentarer: