torsdag 27 mars 2014

Hohoo


För ett tag sen köpte jag en ny telefon. Det betyder naturligtvis att jag också, för ett tag sen, virkade ett nytt telefonfodral, eftersom min nya telefon var större än den gamla.

Det första (till vänster i brunt) spets-telefonfodralet, virkade jag ganska snabbt, improviserat, för att jag inte ville ha min stora telefon i min lilla ficka på jobbet. Jag använde lite restgarn, i detta fall Novita Hile efter min superbekväma bolero jag stickade för ett tag sen (härlig alltså!).

Det dröjde inte länge förrän jag virkade ytterligare ett telefonfodral, denna gång i form av en uggla (hohoo). Också denna gång använde jag restgarn, nämligen lite blom-restgarn från bröllopet (jag som trodde jag gett bort allt - eller nej; det måste ju vara rester från min somriga bolero - då använde jag också drops cotton light). Mönstret finns länkat från ravelry (hit) - och detta var igen ett så fantastiskt mönster att jag inte orkade läsa det (latmask), utan jag bara såg på bilden och så satte jag igång! Skitnöjd - min lilla uggla piggar upp vardagen lite.

Inga kommentarer: