fredag 18 april 2014

Glad Påsk!








...önskar vi här på Aspen!

Magda här är en av nykomlingarna till vår glada familj! Eftersom jag har en halloween-tévärmare och en tomte-tévärmare (+ några andra) var det förstås på sin plats med en påskig höns-tévärmare också!




Magda är virkad enligt ett mönster jag såg på ravelry - med betoning på såg. Jag har inte köpt mönstret och läst det, så hon är på det viset egenhändigt komponerad, men jag kan inte ta äran åt mig för idén.

Garnet jag använt är Coats Puppets Lyrics från Pirjon Lanka.




Dessutom har jag virkat en pannlapp i form av ett stekt ägg, i samma garn naturligtvis. Här har jag följt drops-mönstret till punkt och pricka!


Detta är inte allt jag förberett till påsken, men en bra början! Det kommer mera! 

Ååh vad skönt med påsklov!

Inga kommentarer: