torsdag 3 april 2014

Pigg av morötter

Ibland lyckas det så att allting matchar, så väl kaka som blommor som bordduk. :)



... det blir man ju - det vet alla! Och för att fylla vår morotsdos så att vi blir fyllda av energi så bakade jag en morotskaka till födelsedagsbarnet! ... det kan ju behövas extra vitaminer när man blir äldre.... ;)

Dessa morötter är i och för sig gjorda av marsipan, hoppas det inte är någon skillnad (säger hälsokunskaps- och hussa-läraren...). Receptet till denna kaka, som jag följt till punkt och pricka (iaf nästan) hittar ni här - dock enbart på finska.

Marsipanen fick jag färga själv eftersom jag inte hittade orange marsipan, men det var inget problem, jag bara värmde marsipanen lite grann i mikron så att den blev mera samarbetsvillig. (Mindre grann hade räckt - jag brände mig på fingret så jag fick blåsa efter 40 sek i mikron... Men ska kakan vara fin får man lida pin.)


Inga kommentarer: