tisdag 27 maj 2014

Att prioritera rätt är lätt

Här är mina muffinsar fotograferade med tygen jag inhandlade idag.
Vill ni gissa vad det ska bli?
... i alla fall när det kommer till MUFFINSDAGEN, som de facto firas idag [1] [2] - hurra hurra!

Jag räknade med en semi-ledig dag, vilket i praktiken betyder att optimist som jag är, fyller jag den hela tiden bara mer och mer, så väl nytta som nöje. Först och främst kan jag glatt meddela att mina blodvärden nu äntligen är normala så jag har faktiskt börjat dagen med att motionera (eftersom jag också berättade när jag mådde sämre), och jag avslutade dagen med att fara på ett kärt återbesök till den trevliga knapptigern (jag bloggade ju också om det förra besöket) - i det bästa sällskapet! Mellan motion, jobb, möten, handlas, bilservice etc, hade jag en halvtimme hemma innan färden mot Ingå. Vad passade jag på att göra då? Naturligtvis prioriterar den kloke på att baka muffins en dag som denna; det krävs ju inte mer än 30 minuter - 20 minuter i ugnen och 10 minuter att röra ihop! Nöjda med våra inköp smakade vi sedan muffins dagen till ära - handarbete och muffins är ju en ganska vanlig kombination dessutom. Receptet till muffinsarna hittar du här.

Inga kommentarer: