söndag 11 maj 2014

Morsdagsfiras del 2


Hemkommen från Morsdagslunchen på Brasseriet är jag mycket mätt och belåten. Förrätterna kunde man välja och vraka mellan - det ena godare än det andra! Och huvudrätten, gris i mitt fall - åhh vad himmelskt gott! Tallriken slickades absolut ren! Jag blev, som vanligt när jag är där, inspirerad att försöka laga lika gott hemma.... Försöka kan man, men måste nog provsmaka flera gånger... :) Glada minnen dessutom, då de hade samma sallad jag fick serverad på min möhippa. :)

Desserten fick vänta tills jag kom hem. Jag hade förberett lite imorse inför den morsdagslunch som var hemma hos oss samtidigt, och så var allt klart när jag kom hem. Receptet till dessa underbara pavlovas, som är lika goda som de ser ut om inte mer, är taget ur Halv 8 hos mig nu i veckan - receptet hittar du här. Jag kan säga att menyn till vilken de här hörde fick full pott vad gäller poäng, och efter att ha smakat förstår jag varför.

Inga kommentarer: