tisdag 24 juni 2014

Blommor & Jane




Dessa tofflor virkade jag redan i vintras, faktiskt redan ifjol, men de passar lika bra nu i detta höstiga vädret *blickar ut genom fönstret och beskådar regnet*. Tja, faktum är att ett par rosa blomtofflor väl passar bra året runt - alltid behöver tårna värmas någon gång ibland. ...och jag vet att hon som fick tofflorna ofta fryser om fötterna, dessutom...

Mönstret hittade jag här på ravelry, du hittar det också med direktlänk. Garnet jag använde var Novita Tahiti jag hamstrade en gång.... ...vilket betyder att jag borde ha kvar av detta garn, och jag undrar om jag inte skulle behöva ett par dylika också själv....? Så skulle det kännas som sommar fastän man är tvungen att använda tofflor?





De här tofflorna vid namn Jane är stickade enligt ett drops-mönster (du hittar dem också på ravelry, så klart...). Jag använde dock ett annat garn, nämligen restgarn efter min tröja, Sandnes Alfa, som jag också använt till dyna, mössa och benvärmare. En hel del projekt; hamstrade jag igen? (Jag? Nää.....?) Det här torde dock vara det sista av detta garn, om jag minns rätt...

Tofflorna är aningen små för mig, så även om jag är lite småtassiger, passar de bättre till nån med mindre fötter än jag. Jag har dem trots det kvar här hemma, för jag tänker att det skulle vara trevligt att ha en korg med tofflor hemma för frusna gäster, så de här tofflorna tänker jag skulle passa bra där.

Inga kommentarer: