måndag 16 juni 2014

Den blomstertid

nu har kommit till Fagervik, vart denna blomdyna som jag virkade i våras nu har hittat. Måste säga, att dynan onekligen är som gjord att vara där - den passar ju minst sagt perfekt på den sängen både till färg och form! Den blev även annars väl emottagen. :)

Mönstret kommer från en Allers, nummer okänt med årgången tror jag är 2014. Garnet är blandat restgarn, lite från min tröja (det rosa) (jag har också gjort benvärmare och mössa av restgarnet - köpte uppenbarligen mycket garn, men det är kiva garn: Sandnes Alfa, görs ej längre tyvärr), lite ur mammas samlingar (det vita och vinröda).... Det går åt mycket garn, blomblanden blir större och större - så det är egentligen inget restgarnsprojekt (om man inte har extrema samlingar - iofs har jag sett "värre" än här i knutarna...).

Inga kommentarer: