söndag 29 juni 2014

Fat bottom in Ingå




...nej, inte jag - väskan! Jag tog med mig min nyaste väska, Fat Bottom Bag, mönster ur Stich n' Bitch Crochet - the Happy Hooker (Debbie Stoller, 2006) till Ingå-dagen i lördags. Bra bok, populärt mönster - på ravelry finns det i detta nu 2012 projekt av detta mönster. Tidigare har jag gjort Cold Shoulders (355 projekt) och Sweet Pea Shawl (843 projekt) ur samma bok - kan tänka mig att ännu flera mönster ur samlingen kommer till användningen.... (T.ex. Short and sweet...) Jag virkade i Hjertegarn Roma och Marks & Kattens Trio, som jag köpt från Lankamaailma Åbo (väntar på nästa besök...).

Det var en skön dag igår! Vi började dagen med en cykeltur här i knutarna, och for därefter med båt till Ingå. Det var Ingådags-premiär för vår del; en glad överraskning - det är ju ett stort evenemang! Det fanns massor att se på, och mängder av folk. Lunchen intog vi på Sågen, jag åt sallad med grillad aubergine och halloumiost. Mycket gott, tror jag måste härma... Dessutom var ju vädret det bästa! Och slutligen, vin och jordgubbar på goda vänners terass... En perfekt lördag, eller hur?

Idag är det regnigt igen däremot... Jag har bakat i förberedelse för imorgon. Inte så tokigt det heller. :)

Vi närmar oss Ingå...

Inga kommentarer: