söndag 5 oktober 2014

Höst



Eftersom jag hade fotograf med mig igår (läs: mamma) passade jag på att få ett av mina senaste handarbeten fotograferat - nämligen mina Fabelvantar. Det här garnet (4 nystan: 2 blå- och 2 röd-nyanserade) har jag fått i present då jag ordnade stickkväll en gång. Mina gamla vantar hade fått ett hål för mycket, så det var helt enkelt dags att sticka nya. Jag använde mig av detta dropsmönster, mönstret passar som handen i vanten (haha) eftersom det faktiskt är gjort till detta garn. Det gick inte åt ett helt nystan till mina vantar, men nästan. 3 nystan kvar alltså.... :)

Det som gör de här vantarna lite speciella är sicksack mönstret på skaften. Det syns kanske inte så jätte bra - speciellt som skaften ofta är täckta av tröjor/rockar, men det var lite roligare att sticka iaf. Och visst syns det!

Bilden med höstlöven blev så fin tycker jag. De granna löven lyser så upp med min blåa kjol (som jag just återupptäckt, den har mamma stickat på 70-talet, hela dräkten ses i detta blogginlägg - både på mig och på mamma) i bakgrunden, och mina vantar med röda och gråa ränder passar bra med båda.

Inga kommentarer: