måndag 13 oktober 2014

Höstlöv!

Frisyren här är samma som i det här inlägget (var jag också visar ett projekt i karnaluks-garn), nämligen en "trassel-knåka",
enligt video av Lilith Moon (min variant naturligtvis utan hårförlängning).
Har lärt mig göra "trasslet" lite redigare nu, tycker jag. :) 
Hösten är så vacker och skön; löven ändrar färg, luften är skön och fräsch, våra vänner i skogen syns mera till på åkrarna ikring oss (varför vi bl.a. satt nät runt buskar och träd, som syns lite i bakgrunden ovan - förhoppningsvis syns inte samma vänner på vägarna[!]) - och javisst, höstlovet närmar sig med stormsteg! Nu på helgen pysslade vi en hel del på gården igen i den sköna höstluften och vi är ett steg närmare ordning på torpet igen. Det känns härligt helt enkelt. Jag gillar hösten!

Mitt senaste handarbetsalster är tydligt höstinspirerad; min höstlövssjal. På bilden nedan syns mönstret bättre, och det blir tydligt varför sjalen fått sitt namn, på bilderna ovan syns den i sitt rätta element. (Kjolen tycker jag passar perfekt till i färg, den hade jag råkat packa ner på vinder, men tur jag "fyndade ner" den igen.)

Garnet jag använt, hör faktiskt, på tal om "fynd", till de garn jag köpte i Karnaluks - Angora av Ören Bayan, och därmed har jag nu, två år senare, använt av alla garn jag köpte där. (Använt av, inte använt upp, finns kvar av bl.a. detta.) Just det här projektet har jag stickat på av och till i 1½ år, men förstås stickat en hel massa där emellan. Nu är den klar, och precis i rätt tid.


Inga kommentarer: