fredag 10 oktober 2014

I love yarn eggs!




Idag har vi två dagar att fira; nämligen äggets dag [1] [2] och I love yarn -day! Dessa dagar går naturligtvis att kombinera, och det är inte ens svårt. Jag "råkade" nämligen köpa Arne & Carlos's bok Pääsiäiskoristeet (hittade ej svenska, men här är norska: Påsk för hele året) för  någon vecka sedan ("råkade" är rätt ord - boken var grymt nedsatt, minns inte exakt men kanske jag betalade 2,50 euro för den eller något sådant), och där finns ju mönster på en massa ägg, bollar och annat kul. Alla ägg är inte påskiga - precis som att vi inte äter ägg endast till påsk - så att hitta passande mönster var inget problem. Att hitta restgarn i mina garnkistor var heller inget problem, mycket lämpligt projekt ur den vinkeln sett....

Följaktligen, då min moster firade födelsedag igår fick hon en lite annorlunda present. Vad ger man till såna som redan har allt, liksom... Förutom äggen fick hon semlor, som - om jag får säga det själv - var ovanligt lyckade till både konsistens och smak just denna gång. Tur för mossi. ;)



Inga kommentarer: