tisdag 18 november 2014

Äntligen hemma!




Så här glad blev Egon när maken min äntligen kom hem från en nästan vecka lång arbetsresa! Han klädde upp sig i sin nya fina vinter-tröja.

....från förut har ju Egon sommar-skjorta och Finlands-outfit, tomteluva har han självklart till jul också (och halloween-hatt), men nu börjar det ju bli dags för varmare kläder igen utan att Finlands-tema är särdeles aktuellt... Lyckligtvis var det ett lätt- och relativt snabb-löst problem.

Jag använde lite restgarn, det gick inte åt mycket, totalt 70 m Gjestal Raggsoft som jag hade över från ett par pippi-sockor. Jag stickade bara raka stycken, bak- och framsticke respektive var ärm var 30 m (m som i maskor, inte meter) bred. Jag gjorde inte ens nå "förbättringar" vid halshålet denna gång. Behövs ej.

...det verkar som att årets skiftningar hos oss kan ses både på Egon och på tévärmarna... Bra så.

Inga kommentarer: