söndag 28 december 2014

Black n' blue



Det blev inte många egenhändigt handarbetade klappar i år.... Men några blev det! En av dessa var en önske-klapp av svärfar, dvs han begärde själv ett par sockor! De är betydligt enklare än fjolårets traktorsockor (som blivit mitt nästpopuläraste inlägg genom alla 4 år jag haft min blogg med hela 1228 tittar hittills, följt efter syltasockorna med 5322 besök). Vad kan man säga, inget slår traktorer? Förutom sylt då, tydligen... Ja ja.... (Alla småpojkar ja känner, vilket är en hel del nu, är barnsligt förtjusta i traktorer, de större är förtjusta de också, men mera i smyg...)

Hoppas också dessa black n' blue -sockor passar bra, även om de som sagt är lite enklare.... De är också stickade i lite tjockare garn, novita isoveli (5 mm stickor). Men jag fick de klara i tid(!), trots att min energi återkom lite sent... Men den är här nu! Kan ju börja fundera på nästa års julklappssockor....

Inga kommentarer: