lördag 20 december 2014

En god jul

De finaste julklapparna, de av eleverna, har fått hedersplatsen ovanför takkan.
Jag fick en hyacint och en ros, rosmarinsalt, godis och pepparkakor.
Lite vackert att titta på, lite gott att njuta av, och lite krydda i tillvaron. Hemgjort. Och den vackra tanken. Kunde inte vara bättre. 
...väntar jag på nu när jullovet är här, och en god jul önskar jag också er!

Vilken julfest igår! Då menar jag både skolans julfest med glada elever som sjunger, uppträder och dansar, och kollegiets fest som följde med avslappnad stämning, god mat och många glada skratt! I dessa tider ska man vara glad att man har jobb, om man dessutom trivs bra är man väldigt lyckligt lottad. Om man ännu förutom det uppskattas av både kolleger och elever, ja då vet jag inte vad man ska säga mera... Jag hade inte alls förstått att jag varit så snäll i år att jag skulle få julklappar, blev alldeles varm om hjärtat då flera elever kom fram för att tacka för den gångna terminen, önskade mig god jul och många gav mig dessutom en kram och till och med en julklapp. På ett av korten stod det "Linda, dina lektioner är bäst." Vad ska man säga? Jag är djupt tacksam för att ha så fina elever och trevliga kollergor, jag lovar att fortsätta göra mitt bästa!

Inga kommentarer: