fredag 19 december 2014

Honey Comb

Mönster: Honey Comb, i mitt fall ur Moda 3/2013
Garn: Natura, Laurin Villalanka (3,4 nystan)
Här poserar jag vid vår julgran i min nya tröja! Granen får som vanligt stå ute på terassen; vi har ju så stor fönstervägg i vardagsrummet så den syns lika väl in ändå, samtidigt som den håller sig fin längre! Så gjorde vi ju även ifjol.

...i bakgrunden kan ni skymta vår julklapp till oss själva, ett välbehövligt litet skjul för ved och diverse attiraljer. Det ska få färg så fort det blir vår, så har jag på känn att det blir lika snyggt som det blir praktiskt. Vi har nämligen en alldeles särskild plan med tanke på det, men ni får vänta och se... Blir det som tänkt, blir det garanterat ett blogginlägg!

Och tröjan min.... Det tog mig faktiskt ett år att sticka den! Okej, jag hade väl några andra projekt där emellan.... Jag var tvungen att improvisera för att få tröjan att se ut något så när som på bilden, dåligt mönster m.a.o., och vet ändå inte vad jag tycker om resultatet. Garnvalet var heller inte det bästa har jag på känn... Det märktes allt eftersom varför jag inte var så ivrig att sticka. Glad är jag att den blev klar trots allt, förstås. Vad tycker ni om resultatet?

Änligen har jag fått inspiration för nya frisyrer dessutom! Tycker jag haft "samma vanliga" så länge nu... Vi såg nämligen på filmen Miss Meadows här om kvällen, och Katie Holmes hade så fina frisyrer i den! Frisyren jag har här (snurrade sidor, svängt till sidan, rosett, hårsvansen i en fläta som jag "vikt ihop) är direkt inspirerad, härmad, därifrån. Lyckad måste den blivit, för kassörskan i butiken igår bad mig svänga om så hon fick en närmare titt, hon tyckte det var så fint. :)

...filmen var bra också utöver frisyrerna måste jag säga; en lärare som var jätte noga med språk och uttryck... (Jag är inte så noga själv i praktiken kanske, förutom när jag bör vara det, men jag uppskattar verkligen ett vackert språk!) Handlingen var också spännande och bjöd på överraskningar. Jag kan bra tänka mig att se den flera gånger...

Inga kommentarer: