måndag 15 december 2014

Tjänster och gentjänster

Jag har nämnt ravelry förut på min blogg; en utmärkt sida för att hålla reda på projekt, garn och mönster - och träffa likasinnade i hela världen. Jag har för tillfället 304 projekt uppe på min ravelrysida var ni hittar mig som FruAspen ("endast" 299 färdiga projekt hittills), jag håller reda på alla mina garnnystan via sidan, de flesta av mina mönster finns i min kö (498 potentiella projekt för tillfället - jag räknar inte med att förverkliga alla, men jag gillar att se möjligheterna) osv.

Förutom mina 51 garnnystan (huh - men alla färger kommer skilt skyller jag på...) har jag satt mina "garnrester" i en skild "mapp" vid namn "will trade or sell", var det finns 72 delar av garnnystan... Överblivna garn har jag de facto inget emot att byta eller sälja - jag verkar minsann ha garn så det räcker....

Jag fick därför ett erbjudande att byta bort ett av mina restgarnnystan, ett halvt 7-bröder nystan, mot något, via meddelande på ravelry.... Jag förslog en chokladstång. Jag skickade iväg mitt nystan. Några dagar sedan fick jag paket. Jag fick inte en chokladstång, jag fick två (fast den ena hann mystiskt nog försvinna innan bilden togs......), större chokladstänger än jag tänkte mig, och en duk! Jag bara tackar... ....och konstaterar efter att ha läst hur många projekt och garnnystan osv jag har, att det kanske inte är helt fel att kalla mig besatt, vilket jag vet att en del gör....

Inga kommentarer: