söndag 4 januari 2015

Bu!

Förbered dig på att bli skrämd! 
Skrämd på det mest förtjusande sätt du kan tänka dig.
...och kanske lite förvånad....

Som tidigare nämnt här på bloggen lämnande jag "det bästa till sist" vad gäller hemgjorda julklappar, och vem förtjänar inte det bästa om inte mina bedårande brorsbarn. Här kommer det, en i taget. 


Jag har ju för vana att sticka presenter om bara idéer och tid finns - och det finns det oftast. Tråkigt med mjuka paket, nja, jag försöker lägga till en gnutta fantasi, och hittills har det verkat vara uppskattat. Tidigare har brorsonen fått kattmössa och traktormössa. (Lika fina bilder i de länkarna som i detta!)

Denna gång valde jag ett drops-mönster på monster-mössa, och valde att dessutom använda reflextråd på valda ställen (köpt hos pirjon lanka liksom garnet, Carolina av Marks & Kattens), för att kombinera nytta med nöje liksom. Reflextråden finns i det här fallet i tänderna, ögonen, näsan, toffsen och resåren.

Brorsbarnen mina bor ju som bekant i Sverige, så jag var tyvärr inte med vid paketöppnandet, men jag har fått bilder av mamma (som var dit och hälsade på, njöt för fulla muggar tänker jag) och brorsan, och jag fick följande bild:

Har ni någonsin sett ett sötare monster? Tiara, mask och monstermössa, och en riktigt nöjd filur-min. Detta verkar onekligen vara Elis stil! Åh vad synd att de bor så långt borta! Men jag förstod att Elis gillade sin mössa, och därför är den här fastern hur nöjd som helst i alla fall!

...när jag skulle länka till Elis från bror mins blogg, hittade jag inlägget om Nightmare on Longstreet, se den så förstår ni att monstermössa passar bra.... :)

Storasyster fick också en mössa i julklapp, men av helt annan modell.... Vänta får ni se. ;)

Inga kommentarer: