måndag 5 januari 2015

Kröning

I mitt senaste inlägg berättade jag att jag har ett monster till brorson, men istället för ett fruktansvärt monster, är det ett fruktansvärt sött sådant. Självklart, vilket jag också nämnde, har storasyster - min guddotter - också fått en mössa. Den är dock inte monsterlik, snarare tvärtom:

Ellen har fått en prinsessmössa! Ja, en riktig prinsessmössa; mönstret heter Princess crown, och det är ett gratis utdrag ur en samling vid namn Fairy Tale Knits. Det finns många vackra detaljer i mönstret; korset på toppen, kronan i sig, den dekorativa kanten.... Dessutom är den ju extra varm, då båda "krona" och "foder" kommer på öronen. Naturligtvis har faster "piffat" till det med extra detaljer. Liksom i lillebrors mössa har jag använt reflextråd, denna gång lade jag till den i kronan. Förutom reflextråd stickade jag också med en gultråd för lite extra glitter, och naturligtvis lade jag till slut även till några "ädelstenar" för en komplett prinsess-look. Som sagt, bara det bästa till mina brorsbarn. ;)

Reflextråden syns för övrigt väldigt bra i mörkret! Se bara bilden här av mig i min egen reflex-outfit.
Men nu var det ju Ellen ni ville se - några bilder har jag redan fått, med lite tur kan det komma flera:

Ellen när hon precis öppnat sin klapp!
Reflextråden glimmar till av blixten.
Prinsessan och monstret på promenad.

Inga kommentarer: