lördag 10 januari 2015

Man lär så länge man lever

Jylpyntet är bortplockat och har ersatts av annat "pynt".
Bland annat har jag fått denna fina ljusstake som varit min mommos att pryda mitt köksbord. :)
Och tulpaner! Jag kunde inte motstå...






...det konstaterade vi bland annat på ett kollegiemöte i veckan - oberoende om man är lärare eller elev!

Det tänkte jag också på då jag lagade karelska piroger här om kvällen; jag har nämligen lärt mig mycket huslig ekonomi själv sen jag blev lärare i ämnet - av elever, böcker, inbjudna experter - ja, och jag har naturligtvis alltid varit intresserad av ämnet.... Gällande pirogerna kan ni läsa mera här, jag fick många goda tips av den lektionen. Där kan ni också läsa receptet. 

Också denna första vecka tillbaka i skolan har jag också lärt mig en hel del. Jag har bland annat lärt mig en massa förkortningar som används i dataspel då vi spelade scrabble, inte på vanligt sätt utan så här, med eleverna. Och så fick jag ett horoskop av eleverna då vi pratade om futurum (de skulle laga horoskop åt varandra främst naturligtvis, men jag hade tur): jag kommer att vinna på lotto, ha glada elever och vara frisk. Låter absolut fantastiskt! Speciellt det här med att äntligen vara frisk. Ja glada elever hör ju också till det bästa jag vet. För att inte tala om hur lätt livet kunde potentiellt bli om jag skulle vinna en rejäl hacka på lotto... Nä allt är nog absolut fantastiskt! Jag kan inte annat än se fram emot 2015 med så goda nyheter! :)


Vår 13-dags lunch: Wienerschnitzel! (Undrar vad vi ska äta 20-dag Knut...)
Måste passa på att rekommendera denna goda Rekorderlig Winter Cider som verkligen är supergod! Har varit en hit hos oss i vinter. AC/DC -ölen  är ju också intressant, till namnet om inte annat.

 
Dagens lunch: Tikka Masala Beef.
Gott med variation, men undrar om inte Chicken Tikka Masala, som jag bloggat om tidigare här (inklusive recept), är godare....?

Inga kommentarer: