onsdag 28 januari 2015

Temptations - with love

Temptations - with love - lovely cakes - boulangerie

Ni förstår jag inte kunde motstå det här vackra tyget, som ni redan skymtade i mitt senaste inlägg, i knapptigrarna förra helgen? Det här tyget var impulsköpet jag nämnde! Innan jag köper tyg (eller garn) vill jag dock alltid ha en idé till vad det kan användas. Det hade jag även denna gång, men detta är vad jag gjorde av restbitarna! De huvudsakliga projekten, de jag sydde på helgen, visar jag senare...

Av tygbitarna som blev över sydde jag nämligen den här eleganta väskan med matchande portmonnä, efter att påmint mig om hur man gör med hjälp av Lappeklipps fina instruktioner. Det praktiska börslåset med tillhörande ked inhandlades hos Pirjon Lanka; 1) Man kan använda det med eller utan ked 2) den observante ser att jag förutom att ha limmat fast låset, även sytt fast det så att det säkert håller även om den "hänger med tyngd" (den lilla portmonnän är bara enkelt limmad, men det blir heller inte samma tyngd i den).

Den här fina väskan ska jag stolt bära ikväll på båten. Jag är nämligen på väg på kurs/fortbildning/möte/en ny upplevelse till Sverige de närmsta dagarna, och det börjar ikväll med resan över...

Inga kommentarer: