söndag 1 februari 2015

Uppackat


Jag är hemma igen efter mitt lilla äventyr, med en massa nytt både i huvudet och i kassarna! Allt är i sin ordning med andra ord - man ska väl lära sig nytt om både sig själv, annat och andra när man reser - och souvenirer är väl heller aldrig fel. Tankarna väntar ännu på sortering, men kassarna har jag packat upp: Bl.a. en duk köpt på Solåkrabyn i Järna var jag var. Den passar perfekt till gardinerna jag sydde föregående helg - jag visade ju lite bilder redan tidigare av både tyghandel- och sömnadsarbete, men inte ännu på själva arbetet. I det inlägget syns dock de vackra äppel-mönstret i tyget bättre.

Vi besökte dessutom Saltå kvarn var det blev mera inhandlat... Kokboken som syns på bilden hade jag från tidigare, men jag hade orsak att ta mig en ny titt då jag köpte en massa bak-tillbehör, bl.a. jäskorgar och bakferment jag aldrig använt förut.... Spännande!

Som ni ser är min surdeg med bakferment som grund redan igång, och jag ser fram emot nya bröd i gjorda jästa i korgar inom en snar framtid! ...det tar ju några dagar med den här metoden, men ni vet: Den som väntar på något gott.... 

Inga kommentarer: