lördag 14 mars 2015

Life is what you bake of it


You wear what you sew :)

Detta är vad jag huvudsakligen skulle använda det vackra tyget jag inhandlade hos knapptigrarna.
"Resterna" blev till väskan och portmonnän ni redan sett i ett tidigare blogginlägg.

"Lovely cakes", "temptations" "with love" bl.a. står det på tyget. Helt klart som gjort till förkläde.
Den rosa snedlisten framhäver färgerna, och den diskreta fickan (som jag fick att passa in precis) gör förklädet praktiskt.
Vad bakade jag då?
Kex så klart. :) 
Jag passade på att använda min "stämpel" nyligen inhandlad från Clas Ohlsson (en sådan här).

Då jag försöker dra ner på det söta, men ändå ville baka kex, var det här receptet på havrekex alldeles utmärkt. Då kan man bra unna sig ett kex eller två till téet. 

1 kommentar:

Kerstin sa...

tar litet åt mej av äran för det fina förklädet, dels hjälpte jag till att övertyga dej om att tyget är fint, o dels bidraget med att hitta snedlist i rätt färg. Fint resultat!