fredag 24 april 2015

Hollywood

Mina baguetter jäser i väntan på gräddning....
(Under min fina kökshanduk jag broderat själv, se här.)

I Bread finns också tips om hur man kan förvandla de olika bröden till en hel måltid,
men de råden följde jag inte i det här fallet.
Jag gjorde min egen måltid genom att blanda ihop en kycklingröra (på kyckling, vitlöksfresh, kryddor och paprika)
som jag fyllde batongen med, tillsammans med smör, sallad och gurka.
En lätt lunch att ta med till jobbet!

Övning ger färdighet & gammalt är bäst visade det sig när det gäller att baka Lekebergskransar, som ni kunde se i förra inlägget. Också vad gäller att baka baguetter har jag utvecklas. Man lär så länge man lever heter det ju också. Ni kan se resultatet det här inlägget innan jag hade baguetteplåtoch hur det blev med baguetteplåt, och recepten jag använde då.

Nu har jag provat på ett nytt recept, nämligen Paul Hollywoods recept ur hans bok Bread, som jag nyligen införskaffat. Jag kan verkligen rekommendera boken - allt ser delikat ut, men vill ni inte köpa den genast hittar ni receptet, med många andra, här.

Det här receptet gav mig också mersmak kan jag säga, jag kommer definitivt att pröva på flera!

Källa

Inga kommentarer: