onsdag 15 april 2015

L.H.

Så var det dags igen. Att fira min namnsdag alltså. Så mycket firas blir det i och för sig inte, vanlig arbetsdag (förstås), och så ett extra möte där till - inget kalasas i år heller. Dock, får jag väl säga, har mötet ikväll en positiv klang, och mitt arbete är ju inte heller fy skam. Dessutom firar min familj mig om jag så "smiter" undan och jobbar eller inte. :) Sicken tur jag har, som är så bortskämd...

Jag fick ju min namnsdagspresent redan i förskott av mamma, vilket jag också redan hunnit visa i ett tidigare blogginlägg:
nämligen kökshandukar, tråd, penna som kan överföras genom strykning och mönster - allt för att kunna brodera monogram!
Verkligt kul idé - så ska ju husets texiler enligt tradition märkas, se här. Tur jag tyckte det var kul då, för det finns ju en hel del att märka....

Eftersom jag fick presenten i förskott, har jag handdukarna redan klara! Det gick snabbt och behändigt. Korsstygn har jag broderat förut, men plattsöm var nytt för mig. Se instruktioner här om du är nyfiken. 
Praktisk prydnad - perfekt!
Namnsdagsfiras tidigare år finns här till beskådning.

Inga kommentarer: