måndag 13 april 2015

Mitt blomstrande kök

Jag har länge varit sugen på att göra mitt kök vårfräscht, och planerat en tur till tyghandeln för lite nytt gardintyg. Men ibland trillar alla bitar på plats utan att man behöver anstränga sig så mycket. 

Tyget jag nu har använt mig av till mina nya blomstrande gardiner har en gång hängt i svärmors kök, sedan hängde de i vår lägenhet i Åbo, och jag trodde att tyget inte hann till för vårt kök här på Aspen. Men(!), det fanns en bit gardin till kvar hos Svärmor! Nu har jag sytt om lite, för att de skulle passa även här - och det har aldrig sett så fint ut förut - varken gardiner eller kök!

Jag är alldeles nykär i mitt kök! Fräscha gardiner (vilket bevisar att det sannerligen inte behöver vara nytt för att vara fräscht!), en bedårande rosa Saintpaulia på bordet - och lite lätt ommöblering vad gäller köksbordet för ett luftigare intryck.
Motivet passar minst sagt perfekt hos oss: På vård gård växer vilt rödklöver och baldersbrå, i branten till vårt hus växer blåklockor - och tror du inte att jag såg en citronfjäril just igår? Absolut!
Hos oss blommar allting just nu: Muffinsarna, som ni såg i föregående inlägg, vår gård som ni såg i inlägget innan, och naturligtvis - gardinerna. 
Sist men inte minst angående blomstertemat; jag har också plockat vitsippor under helgen. Det kryllar av dom på Ramsholmen

Inga kommentarer: