tisdag 9 juni 2015

Shrug it off

Förutom att jag virkat boleron själv, har jag ju också sytt kjolen själv - ni såg den första gången här,
och jag har stickat väskan, här har ni mönstret jag själv gjort.
Mitt senaste virkade alster; en bolero vid namn Bridal Shrug. Mönstret är gratis och hittas här (på engelska). 
Jag är ju inte en brud mera, räknas väl inte ens som nygift då jag nu ser fram emot att fira vår andra bröllopsdag snart (den första var ju så lyckad, se här, för att inte tala om bröllopet, se här.) Den kan ju inte jämföras med capen jag de facto hade till bröllopet, men denna är fin på sitt sätt tycker jag, och passar till andra tillfällen.  

Den är virkad i Hjertegarn Roma, inhandlat i Lankamaailma i Åbo. 
...jag borde nu ha använt upp allt mitt garn handlat därifrån, så börjar bli redo för mer... :)

Här kan jag dessutom visa upp en av mina nya favorit-frisyrer: En flätad knåka.
Jag minns inte var jag hittat idén/instruktionerna, men det är superlätt:
Sätt håret i en hög hästsvans. Dela svansen i två och fläta dem, fäst flätorna. Knyt flätorna en gång fram på huvudet, en gång bak på huvudet, och göm ändorna under flätorna framme. Fäst med hårspännen.

Inga kommentarer: