lördag 22 augusti 2015

Life goes on

Tycker ni att blogginläggen sinat, så beror det antagligen på att jag försöker komma in i mina vardagsrutiner så här efter att skolorna, och därmed jobbet, börjar. Men det är klart att jag fortsättningsvis hinner baka, laga mat, sticka och handarbeta på fritiden, och därmed kommer blogginläggen så klart fortsätta komma. 

Livet går vidare, och även mamma har blivit ett år äldre nu igen
Till födelsedagspresent fick hon inte bara en tidning och dacapo, utan också det första par byxor jag någonsin sytt! Byxorna var delvis "en sommarläxa", och jag utgick från det mönster jag kommer att använda på handarbetstimmarna i höst. Mamma fick också hjälpa mig med goda råd i processen, men nu tror jag att jag har det på det klara. Jag har även ett par likadana åt mig själv på gång, som strax är klara bara jag sätter mig vid maskin.

Där ser man. Jag kan nog. *Lite stolt*. Sömnadssaldot i sommar är alltså 4 kjolar och 1½ par byxor (vi ska se om jag syr mina klart medan det är sommar, men är som sagt ingen omöjlighet bara jag sätter mig ner).

Inga kommentarer: