lördag 19 september 2015

Teacher Linda

Denna vecka började jag med att baka till en av mina klasser.
Det hör kanske inte till lärarens främsta uppgifter, men... - eller jo kanske ändå, uppmuntran (vilket man kan göra på olika sätt, annat än att baka också)?
Livet handlar ju om att ge och ta. Jag blev jätte glad för det fina brev som kom adresserat till "English teacher Linda", vilket skrivits av eleverna på sin klassresa; gemensamt, på engelska, och självmant. Då vill jag ju naturligtvis ge tillbaka lite glädje också, och ett sätt jag vet jag kan sprida glädje på är att baka. Och visst verkade de glada då de mumsade på sina rutor medan de berättade mera om resan. :) 
Veckan kommer att sluta med att jag översätter receptet till engelska. För jag lovade att de skulle få receptet, och då tänker jag att jag kan kombinera nytta med nöje så det blir lämpligt till engelska-timmen. :)

Jag har faktiskt bakat mycket åt elever denna vecka, då "min egen klass" också var på en liten utfärd i veckan. Ibland är ju jobbet roligare än annars. 

Vill ni också ha receptet för övrigt? Då kan ni få det, på svenska - för jag har bloggat om det förut - ni hittar det här

Inga kommentarer: