måndag 26 oktober 2015

Allt på en gång

Mycket hände denna helg!
...trots att jag var hemma hela helgen, och gjorde i princip ingenting....
Men medan jag lov och sov på natten till söndag, var andra aktiva. 
Det kom en mängd Halloween-foton från familjen; brorsbarnen hade varit på Halloweenfest och styvsyster gjort pumpa-lyktor. Jag vaknade med andra ord inspirerad - och pigg extra tidigt efter en extra timme sömn pga klockändringen (som är så onödig, kan inte poängteras nog!), och gjorde en festlig söndagsfrukost! Halloween-inspirerad som ni ser - det är bara en vecka kvar ju!

En god ägg-smörgås, té naturligtvis serverat i min pumpa-tévärmare (som gjorde premiär halloween 2013 - se här) och en liten apelsinlykta (varför jag också drack färskpressad apelsinjuice...). Jag hade ju ingen pumpa hemma, men kanske jag för införskaffa i veckan.... Man tager vad man haver, som ni vet. :)

Igår firades också internationella pastadagen!
Kul med tips från kalendern om man har svårt att bestämma sig vad man ska äta...
Det blev lasagne, som ni ser. Inget vidare foto, dock - men maten var god.
I fjolårets inlägg (jepp, firade då också) länkade jag till mera information.

Snabbt vidare till nästa högtid! Om halloween närmar sig så närmar sig ju också julen! Det är bara att inse fakta, även om jag redan varit lite irriterad på att julpynt kommit fram i butikerna, redan
Men skall man handarbeta till julen måste man ju börja i god tid innan.

...jag var tvungen att söka fram ett julbroderi som kunde hålla mig vaken lite senare igår, i och med den tidigare nämnda onödiga klockändringen som alltid ställer till med problem för mig. Kanske jag sätter in en bild ibland i takt med att broderiet går framåt, som ett slags julkalender? ;) Visst ser man redan vad som komma skall, lite ledtrådar finns ju?

Inga kommentarer: