onsdag 4 november 2015

20-talet inspirerar

November är här, och det är dags att förbereda sig på kallare tider!
Denna mössa stickade jag i garnet (Red Heart Shimmer) som blev över från mitt "Maple girl on the go" -set.


Mönstret till denna 20-luvun pipo hittas i Suuri Käsityö 10/2014 (klicka vidare på bilderna i länken så ser ni bild på både denna mössa och alla andra fina mönster i tidningen). 

Också andra har stickat - och bloggat - om denna mössa, hittade inte bara en, utan två stycken - i den andra länken ser ni också en snäppet förändrad version inklusive mönster. 

Eftersom jag stickade en lös krage till min poncho i mitt "maple girl on the go"- set, så kan jag även använda endast mössa och buff som set om jag så önskar. Praktiskt ska det vara.

Det som förvånande andra senast jag hade denna mössa på var dock inte mössan i sig, utan det faktum att jag hade håret löst - och att mitt hår är så långt! Jodå, jag är väl lite förvånad själv när jag ser det löst! ;) 

Inga kommentarer: