fredag 25 december 2015

God jul!

Julfirandet har inletts!
...och fortsätter några dagar till... 
Stor familj = mycket att fira

Igår var vi på besök till mamma och styvfar, samt svärföräldrarna.
Idag är det bl.a. pappa och styvmor samt farmor och farfar på agendan.

Massor med gott att äta, framför allt skönt att sitta och slappna av efter allt julstök i gott sällskap. Lön för mödan helt enkelt. Och.... lite klappar....

Här tar jag mig en titt i julklappssäcken... 
Jag är iklädd min "juloutfit 2015", dvs min nya röda sjal och bekväma grå klänning, men, också mina nya röda spets-pulsvärmare. De är stickade i samma garn som sjalen, dvs novita rose, det gick åt knappt ett halvt nystan. Precis som sjalen har jag också utgått från ett novita-mönster, kynsikkäät från Novita Talvi 2009, men lämnat bort "hand-delen" och istället virkat en enkel kant.

Vad fanns det då i säcken?
Jo där fanns en massa trevligt!
Jag har uppenbarligen varit snäll i år igen! Det är bara att tacka ödmjukast!

En klapp ska ja visa genast. Ni har ju förstått sen tidigare att jag ärvt mitt stick-intresse av min mamma, och hon hade nu också hjälpt tomten att sticka lite... Jag fick dessa fina da capo -vantar till julklapp! Också hon har utgått från ett novita-mönster, som ni hittar här, men använt nalle-garn istället för 7 bröder.

Ifjol var det för övrigt min bror som fick godis-vantar. Jag tar mig friheten att länka till hennes projekt på ravelry, var ni ser brorsans rävvantar med tillhörande inspirerande fazer-godis.

Har ni annan favoritgodis än dessa, kika in här så ser ni en massa godis-inspirerade mönster.

Ja, det fanns förstås en massa annat i säcken också, men det tar vi en annan gång.
Nu ska jag förbereda mig lite för dagens festligheter. :)

Men önskan om en fridfull jul till er alla!

Inga kommentarer: