onsdag 2 december 2015

Lindor i farten!

En av de bloggar jag brukar besöka är Lindas Lantliga.
En annan Linda på landet! ;)

Även den "Lindan" gillar att handarbeta, och nu lottar hon ut julklappsmaterial i samarbete med en av mina absoluta favorit-handarbetsbutiker (som sällan blir besökt pga avstånd, men jag har ett flertal gånger ringt och gjort beställning om jag sökt något specifikt - funkar jätte bra!).


Ytterligare en Linda i farten är min barndomsvän, som bakar så vackert att man bara häpnar - trots att man är van vid hennes mästerverk. Nu deltar hon i en pepparkakshustävling - vill ni rösta på hennes "Talvinen kasvihuone" (eller något annat...) så gör det här

Den här Lindan är också i farten förstås. Med att delta i lotterier, rösta på pepparkakshus, och pyssla på här hemma? (Och så här i slutrakan på höstterminen kan jag säga att jag har tre provhögar att rätta, och väntar mig snart en uppsatshög, men.... Det bryr jag mig inte om ikväll!)

...jag skulle sätta in bild på pågående handarbeten men blogger vägrar göra det just nu... J
Jag uppdaterar om/när blogger skärper sig!

*   *   *

Nu (5.12 kl 6.14) får jag in bilderna! Bildfunktionen är tydligen förbättrad, så jag förlåter blogger för besväret, hoppas ni gör det samma.

Jag tänkte det kunde vara dags att uppdatera mitt julbroderi som ni såg första gången i det här inlägget. Mycket kvar ännu, visst, andra projekt har fått gå före, men än är det långt till jul... Och snart kanske mina prioriterade projekt börjar vara klara. (Problemet är bara att jag alltid hittar nya....)
Visst ser man redan vad broderiet ska föreställa?





Inga kommentarer: