söndag 13 december 2015

Lucia

Lucia-hälsningar från Aspen!
Lucia har hörts, och naturligtvis har jag bakat lussebullar - precis som ifjol!
Skillnaden är att jag i år bakat mjölk- och äggfria sådana, för jag väntar mig celebert besök i mellandagarna! Förberedelse minskar ju på julstressen! Här är det bara julhumör (oberoende väder).

Denna gång har jag bakat utan no-egg jag brukar använda, för den hade blivit gammal. Kan någon tipsa var i Raseborg jag får tag i no-egg? Bullar gick hur bra som helst att baka bara genom att lämna bort äggen, men pepparkakor och dylikt tänker jag kan vara svårare....

...undra på att det börjar kännas som jul. Så här började jag min dag igår; tomtegröt hemma hos min kära mor!
5 dagar kvar till jullov! (Och bara en halv hög uppsatser och ett prov. :p Och en hel del roliga lektioner, som jag ser det.)

Trevlig advent alla!

Inga kommentarer: