torsdag 28 januari 2016

Lady in red

Igår kunde jag ta fram min röda hatt igen! Jag virkade den i början på december, men som bekant har vädret på sistone krävt mössor som värmt öronen lite mera... Den här hatten har jag istället behandlat med sprej som ska göra textiler mer vattentåliga, om det har effekt vågar jag inte uttala mig om... Men det borde det väl ha? Förutom att hatten (eventuellt?) är vattentät, så virkade jag in reflex-tråd i glitterbandet runt hatten, så vattentät och reflekterande, det är väl inte illa? ...och så har den ju en väldigt uppiggande färg, vilket är bra så här i ruskvädret...

Hatten 'Elegant Cloche' är virkad enligt det här mönstret, samma mönster som jag använde en gång tidigare, då blev dock hatten för liten - men det är tur jag har en liten och söt guddotter. 

Inga kommentarer: