söndag 10 januari 2016

Snällt

Julens sista hemligheter


Innan vi helt lämnar julen bakom oss (tjugondag Knut är ju trots allt inte ännu passerad) tänkte jag att jag skulle visa upp några till av de handarbets-relaterade julklapparna jag fick. Jag har tydligen igen varit väldigt snäll, hur det nu kan komma sig. :) Mina fina da capo -vantar har ni ju redan sett.

Jag fick också lite lektyr, bland annat lite gamla tidningar från 60-talet (om inte annat kul att se på bilderna!) och så en handarbetsbok: Sagornas stickbok (2015). "Att öppna dörren till sagornas värld är att träda in i ett förunderligt universum av hemliga stigar, fantasi och äventyr" - i den här boken finns en massa att läsa, och också stickmönster från mängder av sagor; Pippi Långstrumps strumpor, Alfons Åbergs tröja, osv. Här nämns en massa sagor jag inte känner igen så det gäller att fräscha upp minnet lite dessutom. :)

Ni ser också på bilden den fina lilla tavlan av en stickande flicka, den handgjorda korgen, I korgen finns vad jag behöver för att pyssla ihop en liten ängel själv, med hjälp av pärlor, säkerhetsnålar etc....

Sist men inte minst, några riktigt fina handarbeten: brorsbarnen har gjort dynvar åt oss! Brorsonen ritade ett monster och brorsdottern/guddottern min ritade en prinsessa - Törnrosa! 
Lakanen är för övrigt också en julklapp kan man säga, för vi fick lite julklappspengar som vi bl.a. köpte de här lakanen från ikea för. 

Som sagt, jag har varit snäll. :) Tack alla.
Finns t.o.m. mera att visa, så få se om det kommer på bloggen en annan gång.

Inga kommentarer: