tisdag 23 februari 2016

Bling bling

Mitt fina telefonfodral, med fack för kort och magnet för enkel användning (och fastsättning på t.ex. kylskåp om man tycker) har gått sönder. Det har varit tejpat länge, men nu gav jag upp. Irriterande när tejpen fastnar i håret när jag pratar. Så vad gör man?

Man virkar ett telefonfodral förstås! Snabbt och enkelt! Vitt Nako Moonlight -garn gav samma bling-bling effekt (dvs glitter) som mitt original-fodral. Jag virkade dessutom i stjärnmönster, se video hur här, för lite extra effekt. (Samma stjärnmönster har jag använt i min Galaxia-buff.)

Det är inte magnetiskt och håller inte mina kort, men det ser fint ut och skyddar skärmen. Så jag är nöjd. :) Det är kanske mera "jag" med ett stickat fodral i alla fall. :)

...sen råkar det sig så illa att hörbarheten i min telefon för tillfället tycks försvinnna av och till, så vi får se om jag kan behålla telefonen eller vad jag ska göra åt det... Men fodralet är ju fint oberoende. :p

Inga kommentarer: