måndag 29 februari 2016

En ny invånare på Aspen!

Idag är det skottdagen! Jag gillar skottdagen! :)
På skottdagen för 8 år sedan var jag nykär, och hade just blivit sambo. Jag tänkte tanken att fria, eftersom kvinnor traditionsenligt "får" fria den dagen, men tänkte det var lite väl snabbt. Men jag visste jag hittat rätt i alla fall. :) Fyra år senare, det vill säga den senaste skottdagen gjorde jag slag i saken. Och här är jag nu, gift och mammaledig, njuter av livet med min lilla pys som snart blir två veckor! 

Jupp, jag väntar inte längre, han är här - vår nya familjemedlem. En snäll liten sötnos. 
Vi har förstås förberett lite för vår lilla pojke:

Vi har möblerat om - hobbyrummet har blivit barnrum. Precis som jag läste i en damtidning att kungligheterna gör (mycket tal om barnrum och sådant då både Victoria och Sofia väntar smått), så använder man begagnat. Vi har inte köpt något nytt; hylla, skötbord, säng osv har använts av far i huset för 30 år sen...

Ja, nå - tyg har jag ju t.ex köpt nytt. Nya gardiner var självklart ett måste. Tyckte det här tyget var så fint, passar bra här på landet! Barnvänliga men inte överdrivet barnsliga.

Det blev lämpligt nog tyg över också till en dyna, som ni ser här i hörnet. 
Vimplarna här ovanför, och ballongerna på första bilden, dekorerade min babyshower tidigare. Blöjkakan fick vi redan i julklapp. Nu är det inte så där mycket kvar av den kan jag berätta... 

Inga kommentarer: