lördag 13 februari 2016

Heart Hoop

Ni har knappast missat att vi firar alla hjärtans dag imorgon?
Naturligtvis har "förberedelserna" inletts, eller i alla fall har rätt humör infunnit sig - det är iofs ingen stor omställning för mig. Se här min vändagsinlägg från tidigare år

Årets hjärtliga handarbete är denna Heart Hoop - material och mönster följde med i Simply Crochet issue 40 - samma tidning som jag tog mönstret till mina mug-hugs. Inte det mest komplicerade eleganta projektet kanske, men ett kul och snabbgjort projekt som lite piggar upp. Ramen var dock något irriterande att jobba med.... Men, nåja. 

Tidigare hjärtliga handarbeten är ju t.ex. alla hjärtans dags -tévärmare (eget mönster), brocher och örhängen, och en liten dyna - och så har jag rosa muggvärmare och underlag osv, så jag kan få riktigt mysig hjärtlig stämning här hemma. :) 

Inga kommentarer: