onsdag 10 februari 2016

Woolspire

För någon vecka sedan fick jag ett jätte kul mail från Woolspire, men frågan om jag vill samarbeta med dem, använda deras garn och berätta vad jag tycker om dem. Jag blev naturligtvis superglad av många anledningar: vad roligt att min blogg blir sedd(!), så skoj att få lite mera garn, och vad fint att hitta en ny plats var man inte bara kan köpa garn och hitta/köpa mönster, utan dessutom hitta en massa annan kul inspiration: information - allt från "handarbetsskola" till intressanta artiklar

Jag började naturligtvis genast bläddra i min mönstersamling för att fundera vad jag ska hitta för fint projekt att visa upp av garnet jag får, och fastnade förstås till slut för ett, en bolero kan jag avslöja att det ska bli. Mera tänker jag inte säga för jag kommer att blanda ihop två mönster, och är osäker på det hur det går - så ni får se sen som vanligt. Jag har en plan B om min fantasi inte kan förverkligas - och färgvalet ser ni ju på bilden ovan. :)

Vad jag kan berätta är att det gick lätt att hitta garn på woolspire. Inte nog med att man lätt kan kryssa i vilket märkes garn man önskar (dvs vilken tillverkare), man kan också söka skilt om man vill ha sommargarn, billigt garn, babygarn, lyxgarn osv, och naturligtvis söka enligt garnkvalitet. Vidare kan man kryssa i önskad stickfasthet, stickstorlek osv, vilket verkligen gjorde det lätt för mig att hitta ett garn som passade mitt mönster. Jag har ju beställt garn på nätet förut förstås, och det är verkligen inte vanligt med alla de här sökkriterierna, så det imponerade på mig!

Till mitt projekt passade ett bomullsgarn bäst, gärna i färg tänkte jag, och valet föll på Gjestal bomull sport. Jag har inte använt just det här garnet förut, men nog Gjestals garn, så jag kan inte tänka mig att jag blir annat än nöjd. 

Som extra bonus hade jag tur med leveransen. Som så många andra här i landet svär jag tyvärr regelbundet åt postens service, men nu ska jag ge lite beröm. Jag behövde nämligen inte ens gå till posten och hämta ut mitt paket, utan postiljonen ringde på dörren (mitt i bullabaket). Hur fantastiskt som helst! 

Nu är jag som ni förstår extra ivrig att sätta igång med mitt projekt, men jag har så lite kvar på den här tröjan, så jag ska försöka avsluta det projektet först. Om jag inte blir avbruten av förekommen anledning, men det är väl kanske inte riktigt dags ännu..... Jag håller mig upptagen medan jag ivrigt väntar, som ni märker...  Så vi får se när jag kan visa upp vad jag gjort med mitt garn m.a.o.! 

Inga kommentarer: