torsdag 5 maj 2016

Oh boy!

Oh boy!
Vilket vackert väder, solen skiner idag.
Oh boy!
Inga tunga kläder behövs, och det gillar jag.
Så upp och hoppa, det är sol idag,
och en så'n dag kan man inte ligga och dra.
Nej, lämna idet och häng med mig ut
då sommar'n kommer, nu e vinter'n s***.
Oh boy!
Hör på fåglasången, de sjunger så man blir yr.

Så sjunger vi varje dag nu, texten - som ni kan läsa i helhet här - stämmer ju så otroligt bra! (Jag brukar i och för sig hålla mig till de första raderna i ärlighetens namn...)

Vår lilla pojke verkar i och för sig sakna de gosiga vinterkläderna lite, men visst har han annat att sätta på också.

Tofflorna kan jag berätta att svärmor stickat, innan J ens var född, i skolan. J använde dem aldrig som jag förstod, så de har väntat gissningsvis kring 40 år på vår Filip. Tänk så otroligt!

Den här dräkten visade Vörå Handarbetsaffär upp på sin facebook sida. Blev ju så förtjust i affären då jag studerade vid peffan, så jag hänger med lite fortfarande... Jag har inte besökt butiken sedan dess, men nog ringt ibland då jag behövt mönster, främst korsstygn, som jag inte hittar annanstans. De kan alltid hjälpa! Så enklast denna gång tänkte jag också var att ringa och beställa, så skickade de hem både mönster och garn. Bra service minsann!

Mönstret är ett Sandnes garn -mönster, och jag använde det garn som hörde till, dvs mini duett. Jag beställde faktiskt garnet innan jag visste det var en liten pojke jag skulle få minns jag, och det har jag ju vetat länge. :) Det här är de facto det första projektet jag färdigställt åt Filip, redan på förra årets sida.

Söt så tusan är han i dräkten, men han kommer nog inte att hinna använda den många gånger. Den är stickad i 3 månaders-storlek, och han växer ju som ogräs... Dessutom är det redan för varmt för den på dagarna åtminstone, ibland på morgonen med. Fotot är taget för en tid sedan som ni förstår, skinnet har jag förstås också plockat bort. Många förändringar för vår lillpys. 

Inga kommentarer: