fredag 22 juli 2016

Desserttips!

Jag fortsätter sticka på mina Fruntimmersockor, som ni märker.
En dag efter har jag varit mer eller mindre hela tiden. På bilden ser ni att jag har gjort upp till del 3; Johanna, och jag har faktiskt börjat på del 4; Magdalena, på den andra sockan, men knappt. Jag kommer att halka mera efter, för imorgon är det bröllop! :) <3 

Kul att jag hängt med så här pass bra i alla fall. Det är spännande att se vad som komma skall varje dag, och kul då att inte vara för långt efter så att man snart för börja med det nya. Nu håller jag på med en helt ny typ av häl - det är roligt och spännande för sådana som jag!

Men det var inte det jag skulle skriva om; jag skulle tipsa om min supergoda, supersnabba och enkla dessert! Då vi ändå hade grillen varm så blev det grillade bananer till efterrätt:

 Skär ett snitt i bananen, sätt några chokladbitar i skåran, linda in i folie och låt så chokladen smälta och bananen bli varm. Servera med glass (eller grädde). Torde funka lika bra i ugnen. 

Huvudrätten hann inte fotograferas innan den var slut, så god var den, men i det HÄR inlägget hittar ni både bild och recept till Sojamarinerad kyckling + lite annat smått och gott.

Här har vi en skön dag med andra ord. Hoppas det gäller också er.

Nu ska jag fortsätta med Magdalena....

Inga kommentarer: