måndag 18 juli 2016

Kom med och lös mysteriet!

Jag har delat upp garnet i så likadana nystan nystan jag kunde. De borde faktiskt börja på exakt samma ställe i "ränderna". 
Imorgon börjar fruntimmersveckan, och med det också en ny stickning för mig. Jag har nämligen bestämt mig för att delta i Järbo garns mysteriestickning: Fruntimmersockan - mera information hittar ni HÄR! Ni hinner ju nämligen själva också vara med ännu! Häng med vet ja!

Jag stickar ju mycket, som ni vet, men trots det blir det för mig nu första gången jag:  
1) Deltar i en mysteriestickning, en KAL (knit along) - ett projekt många stickar tillsammans
2) första gången jag ämnar sticka två sockor samtidigt (fast vi ska se vad lill-sheriffen säger om det, han kanske tycker jag stickar för mycket då...)
3) första gången jag ska sticka en fleegle heel, tydligen
4) första gången jag ska sticka toe-up, tydligen
5) vad jag minns, första gången jag stickar med järbo garn. (Deras mönster har jag använt, tror jag...)

....jag har nämligen slagit på stort och köpt garnet som nämns i mönstret; Mellanraggi. Eftersom man kan använda 1-6 färger, kombinerar jag EVENTUELLT med gult nalle-garn jag har hemma (det fanns endast flerfärgat mellanraggi i garnbutiken här i byn. Vi får se - jag har ju ingen aning hur mönstret blir.

Spännande!

Inga kommentarer: