måndag 29 augusti 2016

Mitt i prick

Denna regniga, lagom trista måndag, kan vi titta tillbaka lite på sommaren, och ett av alla projekt jag av en eller annan anledning aldrig visat. Detta är min röd-vit prickiga omlottblus, samma mönster som den blommiga omlottjackan jag visade tidigare, dvs från Suuri käsityö 10/2015

OBS! Jag har även prickiga träskor! :p
Liksom min brunblommiga omlottblus (detta är alltså den 3:e av sommarens omlottblusar) har jag sytt den av resttyg, rester från kjolen ni ser på bilden i detta fall (som ni sett mera om HÄR), och är således en helt gratis blus om man vill se det så. 

Mina ben är inte så kritvita som det ser ut - jag har vita leggings då det var i början på sommaren innan det blivit så varmt. Jag kan så klart göra lika nu när vi närmar oss hösten - med stormsteg. Med betoning på storm!

Ett praktiskt set. Kjolen har t.o.m. fickor! 

Lite blommor i håret piggar ju alltid upp ;)

Till skillnad från den blommiga jackan har jag här knytband, som det står i mönstret, och inte knappar.
Man kan ju mixa och matcha på olika sätt, och behöver inte bära dessa plagg som set. (haha)
Faktum är att jag prövade toppen med en svart mer figurnära kjol, vilket jag tyckte var skitsnyggt (och kanske mer modernt än denna klassiska kombination?), men har inte haft tillfälle att gå någonstans så. Kanske det är därför jag skjutit upp bloggandet... Men får jag tillfälle kanske jag bloggar på nytt. :) Det är väl en höstigare användning av blusen så?

Inga kommentarer: