tisdag 2 augusti 2016

Nu blommar jackan

Tyget jag håller i vänster hand är en födelsedagspresent av mamma jag fick välja själv: klänningstyg!
I andra handen håller jag tyg till vad som ska bli en mössa åt Filip - och kanske något till. 
Sommarens enda shoppingresa bar iväg till Lojo, detta redan för någon vecka sedan - det längsta i tid och sträcka jag varit borta från Filip. (Jag är ju lite begränsad så länge jag ammar....). Men man hinner mycket bara man vill i alla fall! Jag hann virka färdigt en bolero (nästan) i bilen medan mamma körde, vi hann prata en hel del så klart, vi hann köpa tyg till nya projekt (nu för tiden kör vi helst iväg till Lojo eller Degerby om vi vill ha bra tyg, så är det bara!), och vi hann äta lösglass. När jag kom hem var läget lugnt, så det kan jag göra om.

Och! Dessutom hann vi ta en bild på ett färdigt projekt, en omlottjacka i blommigt tyg. Jag visade ju en omlottblus jag sytt tidigare, och detta är ytterligare en av tre omlottjackor jag sytt i sommar. Omlottjackor och -klänningar är sommarens grej för mig (ni har väl inte missat min fina omlottklänning?), lätt att sy, lätt att använda, lätt att amma från. 

Mönstret till denna är från Suuri Käsityö 10/2015. (Ni ser tidningens alla modeller i länken, omlottjackan ser ni faktiskt på pärmen!)

Jag har här en av mina favoritväskar, fat bottom bag. 

Inga kommentarer: